tisdag 25 november 2008

1930-talet.....?

Finanskrisen slår hårt mot världens börser! Jag häpnar när jag ser recessionen öka dag för dag, förtvivlan, konkurser, arbetslöshet, allt möjligt elände!
Det var redan i början av 2000-talet som folk talade om att det var som på 1930-talet, man glömmer lätt det! Det var dåligt redan för 5 år sedan med arbetslöshet och uppsägningar i Sverige, vad som nu är på tapeten är den internationella eller rättare sagt amerikanska krisen!
Men är det så underligt egentligen?
USA har slängt ut miljarder efter miljarder på Irakkriget och den storhetsvansinnige Bush har gjort det till en personlig vendetta att döda Saddam Hussein eftersom denne enligt vissa källor regelrätt försökte ta livet av Bush S:r när denne påbörjade Irakkriget. Oavsett vad man tycker så tycks Saddam Husseins spådom att USA kommer att tigga utanför Bagdads murar allt mer att ta form!
USA har helt enkelt hoppat i galen tunna!
Samtidigt och det är viktigt att hålla i minnet så är det så att där det finns förlorare så finns det alltid vinnare. Den organiserade brottsligheten går allt längre och häromdagen stod det i tidningen Expressen namn och bild på de kriminella som styr Sverige!
Vad hände, säger nu politiker på alla fronter, vad var det vi missade?
Det är lätt att vara efterklok....!
Nu ska jag ta en kopp kaffe, det behöver jag!

2 kommentarer:

den_unge_tänkaren94 sa...

Hårt och distinkt

den_unge_tänkaren94 sa...

Hoppas att du tycker det är okej...
Jag anmälde dig till blogg SM på RIX FM.