måndag 17 november 2008

Politiken är ett smutsigt spel...!

Nu är det kris, säger finansminister Anders Borg! Tja, han lär väl inte lida av det i alla fall!
Annat är det med Malte Lindemans son som sitter i en portgång och tuggar på en gammal prinskorv.
Men man ska inte misströsta för "den siste mohikanen är inte död, han hänger i lianen och käkar wienerbröd" som någon så fyndigt uttryckte det!
Obama ska dra tillbaka trupperna från Irak och stänga Guantanamo och samtidigt, märk väl, se till att hans dotter finner sig väl tillrätta i Vita Huset! Måtte hon finna sig väl tillrätta den lilla...!
Nu har jag hört en ny grej inom arbetslivet nämligen att man skickas på terapi! Utan att nämna några namn fick jag häromdagen höra ett uppseendeväckande samtal där den anställde berättade att efter en politisk turbulent tid där partierna i kommunfullmäktige bråkat om dennes projekt som företaget ville lägga ned och dennes chef varit emot men som ändå fått politiskt stöd, chefen helt sonika sagt att det nu hade varit en så jobbig tid för vederbörande att företagets ansvariga beslutat att skicka denne på terapi! När så vederbörande frågade vad det var för terapi svarade chefen kort och koncist att det var en terapi som handlade om att acceptera förändring!
Jag var mållös när jag hörde detta, hur långt får förtrycket gå i vårt (s)amhälle, frågan kvarstår!
Prins Charles har firat 60-år! Förmodligen var det ett hejdundrande firande på Buckingham i fredags, Camilla ordnade!
Inte heller jag säger nej till lite partaj men tyvärr var jag inte bjuden....!
Nu ska jag ta en kopp kaffe!

Inga kommentarer: